maandag

Haken, tuinieren en kroost

Even niet geblogt maar niet stil gezeten hoor. Al hoewel vandaag wel hoor. Heerlijk van het zonnetje genoten. Dat wordt vanavond goed smeren want iets meer verkleurd dan eigenlijk de bedoeling was. Maar met een haakwerkje, een boek en koppen thee vliegt de tijd.
Maar wat heb ik gehaakt, nu van alles. Als eerst wat vrolijke gestreepte hoesjes. Een voor een deksel van een spanen doosje. Dit moet ik nog verder afwerken. Een hoesje voor fles waar appelsap in heeft gezeten. Leuk om van de zomer op tafel te zetten met koud water en munt. Deze begint alweer goed te groeien in mijn vierkante meter tuintje.


Ondertussen nog een paar babyslofjes gehaakt als cadeautje voor vrienden omdat zij opa en oma geworden zijn. Wel een heel klein maatje omdat het kindje veel te vroeg geboren is. Patroontje vond ik op ravelry


Verder een aantal babymutsjes gehaakt. Dochterlief vindt het leuk om dingen op marktplaats te verkopen. Laatst had ze voor de lol ook mijn hondenmutsje er tussen gezet en zowaar werd deze verkocht. Nu haak ik er af en toe een tussendoor, dan mag ze deze aan het einde van de zomer proberen deze te verkopen. Ideeën deed ik op op pinterest.



En druk in de tuin, alles begint weer te groeien en te bloeien. Bonen voorgetrokken om bij mijn vierkante meter tuintjes te plaatsen. Ze staan nu nog in potjes maar mogen deze week wel de tuin in.  In het eerste vierkante meter tuintje groeien de radijsjes gestaag en de worteltjes en veldsla begint ook al op te komen.  In de tweede bak moet ik komende week gaan zaaien. Dat wordt smullen over een aantal weken. En naast dat ik dat lelijke stukje naast het huis nu een gezellig stukje geworden. Aan het aanrecht staan is nu ook een stuk leuker, wat vanuit één van de keukenramen kijk ik erop uit.



Als laatste wil ik jullie kennis laten maken met wat jong kroost. Vader merel laat nu al een aantal ochtenden zijn kroost uit bij ons in de tuin. Geprobeert ze een beetje op de foto te krijgen, het moest wel van achter het raam omdat ze anders zijn gevlogen. Ben benieuwd hoe lang ze nog komen.










1 opmerking:

  1. lieve slofjes!!!
    en leuke kleuren voor de fles en deksel.
    en wat een gezellige drukte bij je in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen