zondag

Ontvangen swap, kerstborrel.


En zo viel er van de week een leuk pakketje op de deurmat. Ik had meegedaan aan de swap die Melinda van Crochet, cooking & more had georganiseerd. Ik was gekoppeld aan Derkie. En dit is wat ik van Derkie gekregen heb. Een prachtig hart. Mooi hè? Heb er al een mooi plekje voor gezocht.



Dank je wel Derkie! Wil je nog meer mooie dingen van haar zien bezoek dan eens haar facebookpagina of haar webshop.

En wat had ik voor haar gemaakt?

Een kerstsok, de zeshoekjes vond ik op de site van Attic24, het patroon op Ravelry. Een slinger met sterretjes en wat knijpertjes met hartjes.


Met wat labeltjes, die ik vond op Pinterest, alles ingepakt. En met een gehaakt sneeuwvlokje een kaart gemaakt.


Inmiddels staan er foto's op de site van Crochet, cooking & more. met alle gemaakte creaties.

Dat is waar ik de laatste tijd vooral op handwerkgebied mee bezig ben geweest.

En verder, was ik druk met onze kerstborrel op kantoor. Ik probeer altijd wat lekkers in elkaar te flansen voor ons personeel. Dit jaar zijn we met 12 personen. Voorheen waren het vooral verschillende kleine hapjes, maar dit is in verhouding heel bewerkelijk. En we hebben een paar die niet van gekke dingen houden.
Nu werd het eigengemaakte tomatensoep. Aardappeltjes uit de oven en rijst,  2 soorten salade, (dit kon allemaal in mijn nieuwe keukenmachine, zo gemaakt dus) boontjes met ham er om heen, beenham en rollade. Ook het vlees kon in de oven, kon dus niet mis gaan. Pindasaus en een champignonsausje erbij en klaar was Kees, o nee :), Antoinette. Als toetje een Charlotte taartje, niet moeilijk om te maken en heel feestelijk op tafel.
 
 
 

O ja, ook nog even een klein plaatje van de tafels, met wat zelf gehaakte sneeuwvlokken op potjes, hartjes en sterretjes gehaakt van jutte, geprobeerd op een  kantoor van 3 saaie bureau's iets leuks van te maken.  Foto's zijn niet helemaal goed gelukt, maar als het goed is heeft mijn collega nog betere op haar mobiel staan.
 
 

En nu, zometeen nogmaals een pan soep maken, vandaag vieren we al kerst bij mijn schoonouders, nu voor 17 personen. Gebonden champignonsoep gaat het worden, dit lust vaak wel iedereen en deze kan ik maken met speltbloem zodat dochterlief er ook van mag genieten.

Fijn weekend allemaal!


2 opmerkingen:

  1. Een heel lief en schattig hartje heb jij als swap gekregen,
    maar wat jij allemaal gemaakt hebt vind ik gewoon schitterend!
    Ik wens jou en je familie fijne kerstdagen en
    een gelukkig, gezond & creatief 2014!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh, wat leuk allemaal.
    Je swap is geweldig.
    Heel mooi gemaakt!!
    Wat je gekregen hebt is ook mooi, zal je wel blij mee zijn.
    Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen