zondag

1 vierkante meter groente tuintje

Was al vroeg op gestaan want wilde de tuin in om het een en andere op te ruimen en om ons vierkante meter groente tuin te maken. Maar het waaide erg hard dus pas rond 11 uur naar buiten.
Gisteren samen met manlief naar de Intratuin geweest om een vierkante meter tuintje te halen. We hebben al jaren een stuk naast het huis waar we eigenlijk niet mee weten wat te doen. De kliko's staan er en dat is het dan.
Maar nu had ik dan eindelijk een idee, een kleine groente/kruidentuin. Aan de slag dus, de eerste houten bak staat er. Gevuld met o.a. onze eigen compost. Manlief heeft het even uit de bak voor me gehaald. Gelukkig maar, want er kwam ook een muis uit. Een paar beuken struikjes tussen de bak en de kliko's gepland, dat wordt dan een hegje als afscheiding. Maar aangezien het stuk dus toch een stuk groter is dan in mijn gedachte ga ik van de week nog een bak halen. Achter de bakken ga ik draadjes spannen tegen de muur en proberen snijbonen te telen. Een uitdaging op zich.
In de bak de kruiden gezet die nog over waren van vorig jaar en welke binnen voor het keukenraam stonden. Verder bosui, veldsla, pluksla en peterselie plantjes erin gezet en radijs gezaaid. Het begin is gemaakt.
 
Nog wat bloemtjes in potten en bakjes gezet en zo lijkt het als een stukje gezelliger in de tuin. En mijn netje met draadjes in een boom gehangen, dicht bij ons vogelhuisje, waar al af en toe een koolmeesje gesignaleerd wordt.

 
Tot slot net nog wat plantenstekers gemaakt, labels gemaakt deze dubbel gelamineerd en aan een grote satéprikker gemaakt. Hoop dat ze het buiten houden.
 
 
 
 
Heerlijk weer eens zo'n dagje buiten. Nu binnen even aan de slag en dan lekker nog even met de hond erop uit.





5 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! Ben vandaag ook heerlijk in de tuin geweest, net ook even een berichtje over geschreven op mijn blog.

    Weet je wat ook leuk is om te zaaien? Kapucijners! Doen het eigenlijk altijd goed en er komen eerst ook nog eens prachtige bloemen aan!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stoksnijbonen en stoksperziebonen doe het prima tegen een muur
    en hebben ook mooie rode of witte bloemen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk allemaal, wat een mooie foto's! En zo'n tuintje is echt leuk, mijn ouders hebben er ook één. De pluksla en radijsjes waren echt heeerlijk!!

    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn tuintje, erg leuk en gezellig. En wat een mooie plantenstekers zeg! Heerlijk he dat buitenleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na het lezen van jou post krijg ik ook weer zin om meteen wat in de tuin te gaan doen.
    Zo gezellig en ik zeg altijd "het leven is zoveel makkelijker en leuker als het mooi weer is"
    Leuk, die kruiden in je mini tuintje.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen