zaterdag

Heilig boontje

Jullie zullen wel denken, een heilig boontje, nee dan heb ik het niet over mijn zelf, maar de bonenstaak die nu in mijn vierkante meter tuintje aan het groeien is.
Vorig jaar vertelde mijn schoonmoeder dat ze een heilig boontje in haar tuin had. Begin dit jaar vroeg ik of ze er misschien ook 1 voor in mijn moestuintje had. En zo kreeg ik drie gedroogde boontjes mee.



En daar staat ie dan vrolijk te groeien in ons tuintje. Ik ga de bonen niet oogsten, maar ga ze laten drogen zodat ik volgend jaar een heel stel kan poten.



Maar wat is er nu zo speciaal aan een heilig boontje, op het boontje staat een tekening van een monstrans, dat is een houder waarin een heilige hostie wordt getoond. Ook kun je er een engeltje in zien. Een boontje met een verhaal dus, wil je er meer over lezen dat kan hier: http://www.bvg-peelland.nl/het-verhaal-van-de-heilige-boontjes/.
Mocht je ook interesse hebben een heilig boontje, hou deze blog in de gaten, zodra ze gedroogd zijn zal ik een give-away organiseren.

Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten